2 Aralık 2009 Çarşamba

Levent İlhan kimdir ?, Levent İlhan biyografisi, Levent İlhan resimleri, Levent İlhan hakkında bilgi

Levent  İlhan ( ....  -  .... )

"Hadi bu akşam yemeği dışarıda yiyelim!... Hadi bu öğlen dışarı kaçalım!"

"İyi ama nereye gidelim, ne yiyelim?..."

Efendim, bu sorular hayatımızın en kritik ve de en dramatik sorularından değil, biliyorum.

Ama hepimizin günün bir saatinde karşı karşıya kaldığı ve cevap bulurken de hayli zorlandığı sorular...

Gerçekten bazen insanın içine fenalıklar getirecek kadar kazık bir soruya dönüştüğüne de çok kez şahit oldum.

Karı kocanın birbirine girdiğini, iki genç sevgilinin romantik anlar hevesiyle planladığı gecenin kabusa dönüştüğünü gördüm.

Kocasının başından aşağı bir tencere dolmayı döken kadının öfkesini de yaşadım (öyküsünü bir gün anlatırım), yediği yemeğin verdiği hazla sevgilisinin evlenme teklifini kabul edeni de, gördüm.

Pek çok büyük anlaşmanın, zor görünen önemli satışın, hoş bir mekanda, güzel yemeklerle yaratılan nezih bir atmosferde nasıl kolaylaştığını ve gerçekleştiğini de bilirim.

Yani?...

Yanisi şu; "nerede yiyelim, ne yiyelim?" sorusuna vereceğiniz cevap önemli.

Pek çok şeyin başlangıcı veya sonu olabilir...

İşte bendeniz Levent İlhan, bu önemli sorulara cevap bulmanız konusunda sizlere yardım etmeye çalışacağım, kendi cevaplarımı sizlerle paylaşacağım.

"Ey Levent İlhan, senin cevaplarının doğru olduğunu nereden bileceğiz?" sorularını duyar gibiyim... (Bugün de sorulardan gidiyoruz. Oysa işimiz sorular değil, cevaplar olacaktı.)

Aslında bu işi yıllardır farklı yöntemlerle yaptığımı pek çok Ankara'lı biliyor.

Hani şu elden ele dolaşan "Best of Ankara - Ankara'nın En İyileri" listelerinden söz ediyorum.

İşte o listelerin müellifi bendenizim. Bizzat yıllardır, yiyorum, içiyorum, geziyorum ve listeliyorum.

Listeleme merakı nereden çıktı derseniz, biraz mesleki hizmet aşkı diyebilirim. Kısaca anlatayım.

Yaklaşık 15 yıldır TURYAP emlak müşaviri olarak Ankara'nın her bölgesini sürekli geziyor, bu arada da lezzet duraklarını keşfediyorum. Herkes gezerken farklı şeylere dikkat eder, benimse beş duyu organım lezzete odaklanmış durumda.

Ne kadar kuytuya kaçarsa kaçsın, hangi ara sokağa saklanırsa saklansın lezzetli bir yemeği, hiç kaçırmam bulurum.

Allah Vergisi bir yetenek!

Tabii bu yeteneğimin gelişmesinde canım annem Gülsel İlhan'ın Malatya mutfağına ait yemeklerinin, rahmetli babam gazeteci Naci İlhan'ın Siirt mutfağıyla başlayıp bütün Güneydoğu'yu kapsayan yemek zevkini bize aşılamasının payı büyük. Güzel karım İlkay'ın Karadeniz mutfağından getirdiği yemekler de masama eklenince lezzet yelpazemin son derece genişlediğini söyleyebilirim.

Gençlik yıllarımda İstanbul Kilyos Turban Tatilköyü'nde başlayan, daha sonra Ankara Marmara Oteli'ne uzanan, şehrimizin bir dönem efsane müzikholü F-34'le devam eden meslek hayatımın ilk dönemlerinde "lezzet ve nefaset" hep yanıbaşımdaydı. Antalya'da kurduğum yemek fabrikası ve Kemer'de açtığım restoranda dünya mutfaklarıyla da haşır neşir olurken "lezzet" bizatihi "işim" olmuştu.

Ankara'ya dönüp TURYAP Yıldız temsilciliğinde emlak müşavirliğine başladığımda doğal olarak bu lezzetleri Başkent'te her yerde aramaya ve bulmaya başladım.

Galiba bu merakım ve iştahım ilerleyen yıllarda "ondabir ton + KDV"ye ulaşan kilolarımla kendimi belli edince, pek çok kişi bana nerede, ne yeneceğini sormaya başladı. İşyerim Çankaya Yıldız'da milletvekili lojmanları yolu üzerinde olduğu için her seçim sonrasında yeni milletvekillerinin pek çoğunun Ankara'daki emlak müşavirliğini de, üstlendim. Çoğu Ankara'nın yabancısı olan bu milletvekillerinin "nereye gidilir, ne yenilir" sorularıyla karşılaşınca "Best Of Ankara - Ankara'nın En İyileri" listesi doğdu.

Bizzat gittiğim, gördüğüm, yemek yediğim yerleri listelemeye, not vermeye başladım. Her yıl yenilediğim bu listeler zamanla genişleyerek, barları, pastaneleri hatta gezilip görülecek yerleri de kapsadı. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla bizim listeler hem sanal dünyaya taşındı hem de büyük tirajlara ulaştı.

Listemiz bir dönem Sabah Ankara gazetesinde tüm Ankara'lılarla buluşarak, büyük rağbet gördü. Yazdığımız her yer izdiham yaşadı.

Sizlerle en yeni ve en doğru bilgileri paylaşmak korkarım kilolarıma kilolar ekleyecek ama ne yapalım olsun, "Ankaralılar sağolsun..."

Sizlerden de gezip gördüğünüz, beğendiğiniz, ilginç bulduğunuz Ankara'nın En İyileri'ni bana, mail adresim olan leventilhan@hotmail.com adresine göndermenizi bekliyorum.

Lezzetle kalın!

LEVENT İLHAN
Lezzet Müfettişi



http://oyylabeni.co.cc/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder